Zmiany w regulaminie i umowach o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych
Szanowni Abonenci,
Spółdzielnia Mieszkaniowa w Grudziądzu, jako Dostawca usług informuje, iż w związku z wejściem w życie 10.11.2024 r. ustawy Prawo komunikacji elektronicznej z dnia 12.07.2024 r. (Dz.U. 2024.1221), wprowadza do Regulaminu i wszystkich umów o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych następujące zmiany obowiązujące od 10.11.2024 r.:
- Regulamin świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych przez Spółdzielnię Mieszkaniową w Grudziądzu ul. Moniuszki 13 otrzymuje tytuł: Regulamin świadczenia publicznie dostępnych usług komunikacji elektronicznej przez Spółdzielnię Mieszkaniową w Grudziądzu ul. Moniuszki 13.
- W regulaminie zmienia się w § 1 pkt 15, który otrzymuje brzmienie: Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia publicznie dostępnych usług komunikacji elektronicznej przez Spółdzielnię Mieszkaniową w Grudziądzu ul. Moniuszki 13 oraz usuwa się z § 1 pkt 23 i 24.
- § 4 regulaminu otrzymuje brzmienie: Umowa zostaje zawarta w formie pisemnej lub w formie elektronicznej.
- W regulaminie usuwa się z § 4 ust. 2 i 3.
- § 5 ust. 1 regulaminu otrzymuje brzmienie: Umowa zawierana jest na czas nieokreślony lub określony. Umowa z konsumentem może być także zawarta na czas nieokreślony z okresem zobowiązania nie dłuższym niż 24 miesiące. Dostawca usług zapewnia abonentowi możliwość zawarcia umowy na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy. § 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie: Oprócz danych wskazanych w ustawie z dnia 12 lipca 2024 roku Prawo komunikacji elektronicznej (Dz. U. 2024.1221) Dostawca usług może, za zgodą użytkownika będącego osobą fizyczną, przetwarzać inne dane tego użytkownika w związku ze świadczoną Usługą, w szczególności numer konta bankowego lub karty płatniczej oraz numery telefonów kontaktowych.
- § 6 ust. 14 regulaminu otrzymuje brzmienie: Dostawca usług zobowiązuje się świadczyć Usługi z zachowaniem obowiązujących przepisów prawa, jak również obowiązujących norm technicznych. Dostawca usług oświadcza, iż ponad 90 % przypadków niewykonania lub nienależytego wykonania Usług usuwanych jest w terminie 48 godzin od uzyskania o nich informacji. Średni czas oczekiwania na przyłączenie do Sieci wynosi 2 dni od dnia podpisania Umowy. Dane o jakości świadczonych przez Dostawcę usług publikowane są również na stronie internetowej Dostawcy usług www.tvksm.pl.
- W regulaminie usuwa się § 12 ust. 1 pkt a i b.
- Zdanie pierwsze w § 15 regulaminu otrzymuje brzmienie: Reklamację wnosi się: 1) w formie pisemnej; 2) ustnie do protokołu; 3) telefonicznie; 4) na adres poczty elektronicznej wskazany w umowie o świadczenie usług komunikacji elektronicznej.
- W regulaminie usuwa się § 15 ust. 2 i 3.
- W regulaminie w § 18 dodaje się zdanie ostatnie: Zmieniony uchwałą Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej w Grudziądzu z dnia 25.09.2024 r. z terminem obowiązywania od dnia 10.11.2024 r. dla umów zawartych do dnia 9.11.2024 r. Usunięto § 1 pkt 23 i 24, § 4 ust. 2 i 3, § 12 ust. 1 pkt a i b, § 15 ust. 2 i 3. Zmieniono: § 1 pkt 15, §4 ust. 1, § 5 ust. 1 i 2, § 6 ust. 14, zdanie 1 w § 15.
- Umowa otrzymuje tytuł: Umowa o świadczenie publicznie dostępnych usług komunikacji elektronicznej.
- Ust. 3 w części I umowy otrzymuje brzmienie: Dostawca usług zapewnia następujące procedury zmiany Umowy: - za porozumieniem stron – w trybie oferty zmiany złożonej Abonentowi przez Dostawcę usług i jej przyjęcia przez Abonenta - oraz zgodnie z ustawą Prawo komunikacji elektronicznej.
- Ust. 11 w części I umowy otrzymuje brzmienie: Dane dotyczące sposobu składania zamówień na pakiety, plany taryfowe oraz dodatkowe opcje usług, sposobu dokonywania płatności, okresu rozliczeniowego, ograniczeń w korzystaniu ze Sprzętu, funkcjonalności, jakości usług, sposobu informowania o wyczerpaniu pakietu mobilnej transmisji danych i kontroli stanu pakietu, usług serwisowych, odpowiedzialności Dostawcy usług, reklamacji, pozasądowego rozwiązywania sporów (Dostawca usług wskazuje Prezesa UKE jako podmiot uprawniony do pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami – www.uke.gov.pl), uzyskiwania informacji o aktualnym cenniku, kosztach usług serwisowych oraz zagrożeniach związanych z usługą, spisu Abonentów, warunków zwrotu urządzeń końcowych oraz wskazania na czyj koszt zwrot ma nastąpić zawarte są na podstawie Umowy w Regulaminie.
- Ust. 3 w części II umowy otrzymuje brzmienie: Abonent wyraża zgodę na umieszczenie jego danych teleadresowych określonych w art. 395 PKE (tj. numeru abonenta, nazwiska i imion abonenta; nazwy miejscowości oraz ulicy w miejscu zamieszkania, przy której znajduje się zakończenie sieci) w publicznie dostępnym spisie abonentów oraz telefonicznej informacji o numerach. Celem publicznie dostępnego spisu abonentów jest zamieszczanie numerów telefonów Abonentów Dostawcy usług w tzw. książce telefonicznej w formie elektronicznej dostępnej na stronie www.tvksm.pl (w zakładce: Strefa Abonenta / Książka telefoniczna). Celem informacji o numerach jest udzielenie informacji o numerach telefonów abonentów Dostawcy usług przez BOA bezpośrednio osobie, która żąda udzielenia informacji o numerze telefonicznym. Informacja o celu spisu i informacja o numerach została przekazana Abonentowi przed podjęciem decyzji co do zamieszczenia danych w spisie i telefonicznej informacji o numerach.
- Ust. 4 w części III umowy zmienia się zdanie 6 pod tabelą, które otrzymuje brzmienie: Aplikacja stacjonarna na komputery z systemem Windows i macOS – PRO Speed Test została certyfikowana przez Prezesa UKE od dnia 01.12.2022 r.
Abonentom, którzy nie akceptują powyższych zmian do Regulaminu i/lub Umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, a których te zmiany dotyczą, przysługuje prawo do wypowiedzenia Umowy, zaś Spółdzielni przysługuje z tego tytułu zwrot opustu. Wypowiedzenie powinno być złożone najpóźniej do dnia 9 listopada 2024 r. ze skutkiem na 9 listopada 2024 r.