TVK SM
Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 marca 2014 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych Dz. U. 2014. 464 Spółdzielnia Mieszkaniowa w Grudziądzu świadczy następujące udogodnienia dla osób niepełnosprawnych:
- Zapewnia w Biurze Obsługi Abonenta bezpłatny dostęp do tłumacza polskiego języka migowego lub systemu językowo-migowego. Osoba niepełnosprawna w celu skorzystania z tłumacza, zgłasza zamiar skorzystania z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni roboczych. Zgłoszenie dokonuje się telefonicznie, bezpośrednio w Biurze Obsługi Abonenta lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres boatvk@smgr.pl. Tłumacz będzie dostępny w terminie wyznaczonym przez osobę niepełnosprawną lub z nią uzgodnionym.
- Zapewnia w Biurze Obsługi Abonenta urządzenie umożliwiające komunikację z osobą niesłyszącą lub niemówiącą oraz ułatwiające komunikację z osobą słabowidzącą. Najczęściej w celu ułatwienia komunikacji wykorzystuje się dodatkowy monitor komputerowy, czy też udostępniona zostaje abonentowi lupa.
- Zapewnia dostępność Biura Obsługi Abonenta dla osób niepełnosprawnych z upośledzeniem narządu ruchu poprzez istniejący podjazd, wyznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych oraz możliwość przywołania pracownika Spółdzielni dzwonkiem przy drzwiach wejściowych.
- Bezpośrednio przed wejściem do Biura Obsługi Abonenta umieszczone zostały znaki zgodne ze wzorami określonymi w załączniku 1-3 do rozporządzenia.
- Posiada na papierze w Biurze Obsługi Abonenta informacje sporządzone dużą czcionką o wszystkich udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych. Te same informacje sporządzone dużą czcionką znajdują się również na stronie internetowej (www.tvksm.pl).
- Posiada na papierze w Biurze Obsługi Abonenta sporządzone dużą czcionką:
- ogólne warunki umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, oraz jej wzór,
- cennik telekomunikacyjny,
- regulamin świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych
- Oferuje przy zawieraniu umowy o świadczenie usług telefonicznych oraz na każde żądanie osoby niepełnosprawnej:
- telekomunikacyjne urządzenie końcowe, niezbędne do zapewnienia dostępu osobie niepełnosprawnej do świadczonej usługi telefonicznej oraz przystosowane do używania przez osoby niepełnosprawne,
- pomoc osoby reprezentującej Spółdzielnię we właściwym skonfigurowaniu telekomunikacyjnego urządzenia końcowego lub uruchomieniu świadczonej usługi telefonicznej, w Biurze Obsługi Abonenta lub telefonicznie.
- Udostępnia na żądanie osoby niewidomej lub słabowidzącej, w terminie 30 dni od dnia złożenia żądania, ogólne warunki umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych oraz jej wzór, cennik usług telekomunikacyjnych i regulamin świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, sporządzone na nośniku elektronicznym w formacie tekstowym albo na papierze przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną - w formacie tekstowym.
- Udostępnia na każde żądanie osoby niewidomej lub słabowidzącej:
- informacje o danych zawartych na fakturze wraz z podstawowym wykazem wykonanych usług telekomunikacyjnych sporządzone na papierze przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną - w formacie tekstowym,
- szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych sporządzony na papierze przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną - w formacie tekstowym.
- przed rozpoczęciem lub w trakcie okresu rozliczeniowego, za który będzie wystawiona faktura - Spółdzielnia realizuje żądanie niezwłocznie po wystawieniu faktury;
- dotyczącego okresu rozliczeniowego, za który już została wystawiona faktura - Spółdzielnia realizuje żądanie w terminie 30 dni od dnia jego zgłoszenia.
- Przekazuje na każde żądanie abonenta będącego osobą niepełnosprawną, w terminie 30 dni od dnia złożenia żądania, informacji o oferowanych udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych, w postaci papierowej, lub w postaci elektronicznej, na udostępniony w tym celu przez abonenta adres poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że w przypadku osoby niewidomej lub słabowidzącej takie informacje są sporządzane na papierze przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania ich pocztą elektroniczną - w formacie tekstowym.
- Dostosowuje stronę internetową (www.tvksm.pl) do wymagań Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.0), z uwzględnieniem poziomu AA i udostępnia za jej pośrednictwem informacje.
Usługa tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM), Systemu Językowo-Migowego (SJM)
Powiadomienie o chęci skorzystania z usług tłumacza PJM, SJM
Podstawa prawna
Rozporządzenie z dnia 26.03.2014r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych
Dostosowane dokumenty
W poniższych dokumentach zozstał zastosowany krój pisma Verdana oraz rozmiar 16 punktów typograficznych.
-
Informacje ogólne oraz regulaminy
-
Procedura zawarcia umowyInformacja dla konsumenta przy zawieraniu umowy w lokalu przedsiębiorstwaInformacja dla konsumenta przy umowach zawieranych na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwaInformacja dla konsumenta przy umowach zawieranych w celu naprawy lub konserwacji poza lokalem przedsiębiorstwaWzór umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej
-
Procedura odstąpienia od umowy
-
Cenniki usług telekomunikacyjnychTelewizja - umowy zawarte od 1 lutego 2017 rokuTelewizja - umowy zawarte od 1 września 2010 roku do 31 stycznia 2017 rokuTelewizja - umowy zawarte przed 1 września 2010 rokuInternet - umowy zawarte od 1 września 2022 rokuInternet - umowy zawarte od 18 grudnia 2017 roku do 31 sierpnia 2022 rokuInternet - umowy zawarte od 10 października 2014 roku do 17 grudnia 2017 rokuInternet - umowy zawarte przed 10 października 2014 rokuTelefon - cennik podstawowyTelefon - cennik międzynarodowyGO ON Biznes - umowy zawarte od 15 marca 2018 roku
-
Inne