TVK SM
Pomoc i FAQ
Dzień dobry,
w czym możemy pomóc?
Ogólne
-
Abonentem może zostać każda osoba fizyczna, która posiada tytuł prawny do zajmowanego lokalu (prawo własności, prawo użytkowania wieczystego, spółdzielcze prawo do lokalu, prawo najmu bądź dzierżawy lub każde prawo do lokalu inne niż wymienione). W przypadku braku tytułu prawnego do lokalu należy posiadać zgodę osoby posiadającej taki tytuł (wzór zgody znajduje się na tej stronie www). Do zawarcia umowy niezbędne są (do wglądu i weryfikacji danych Abonenta): dokument tożsamości osoby zawierającej umowę, dokument potwierdzający prawo do lokalu bądź pisemna zgoda osoby posiadającej prawo do lokalu w przypadku braku prawa do lokalu przez osobę, która zawiera umowę.
-
Tak można. W tym celu abonent musi stawić się w siedzibie działu Telewizji Kablowej Spółdzielni Mieszkaniowej w Grudziądzu przy ul. Piotra Skargi 1 wraz z osobą, na którą umowa ma być "przepisana". Osoba ta winna mieć dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu i weryfikacji), w którym będzie korzystać z usług telekomunikacyjnych oraz dowód osobisty. Spółdzielnia Mieszkaniowa w Grudziądzu, abonent oraz osoba, na którą umowa ma być "przepisana" podpisują właściwą umowę, na mocy której inna osoba będzie mogła korzystać z usług telekomunikacyjnych.
-
Tak. W takim wypadku będą dostarczane odrębne faktury, a wpłaty muszą być dokonywane na różne konta bankowe.
-
Tak. Wszelkie zmiany w umowie w drodze aneksu może dokonać każda osoba po przedłożeniu stosownego upoważnienia Abonenta.
-
Opłaty za usługi świadczone w sieci TVK SM należy dokonywać na indywidualne konto bankowe przypisane do Abonenta. Można dokonywać je w bankowości elektronicznej poprzez Internet, przelewem z rachunku bankowego, gotówką lub przy pomocy karty płatniczej w dowolnej agencji oraz w kasie TVK SM przy ul. Piotra Skargi 1. Wpłaty w kasie TVK SM wolne są od opłat bankowych. Prowizja w agencjach Monetia za opłaty usług świadczonych przez TVK SM wynosi 1 zł.
-
Następnie dowód zapłaty należy koniecznie dostarczyć do Biura Obsługi Abonenta przy ul. Piotra Skargi 1 lub wysłać drogą mailową na adres boatvk@smgr.pl. Usługa zostanie wznowiona w możliwie najkrótszym czasie.
-
TVK SM czyni starania, aby czas oczekiwania na podłączenie sygnału był jak najkrótszy. Jest on uzależniony od dnia podpisania umowy oraz ilości podpisanych umów w danym okresie. Średni czas oczekiwania na podłączenie sygnału jest dostępny na stronie internetowej WWW.TVKSM.PL.
-
Nie. Jedno wyjście oznaczone symbolem „TV” przeznaczone jest do podłączenia telewizora natomiast drugie oznaczone symbolem „R” przeznaczone jest do podłączenia odbiornika radiowego. Wyjście „R” posiada filtr tłumiący sygnały telewizyjne. Podłączenie odbiornika telewizyjnego do gniazda „R” powoduje śnieżenie lub zniekształcenie obrazu, a nawet brak odbioru.
-
Należy w Biurze Obsługi Abonenta podpisać aneks do umowy zmieniający lokalizację zakończenia sieci. W celu podpisania aneksu należy przedłożyć (do wglądu i weryfikacji) dokument potwierdzający prawo do nowego lokalu. Przeniesienie takie jest usługą płatną oraz uwarunkowane możliwościami technicznymi sieci.
-
Wszystkie problemy z odbiorem sygnałów telewizyjnych oraz problemy z dostępem do Internetu i telefonii należy zgłaszać osobiście, telefoniczne lub za pomocą poczty elektronicznej do Biura Obsługi Abonenta przy ul. Piotra Skargi 1. tel. 56 663 20 40, adres email: boatvk@smgr.pl. Telefon BOA czynny jest całodobowo, w godzinach pracy 8-21 odbierany przez pracownika, a po godzinach pracy automatycznie przekierowany na automat zgłoszeniowy serwisu. Po skończeniu nagrania zgłoszenia problemu informacja jest przekazywana do dyżurnego technika.
Telewizja
-
HDTV oznacza telewizję wysokiej rozdzielczości. Standardowa telewizja oznaczana jako SDTV wyświetla obraz w postaci półobrazów (co druga linia obrazu wyświetlana jest na przemian) o rozdzielczości 288 linii na każdy półobraz (łącznie 576 linii na obraz) i 25 obrazach wyświetlanych w czasie 1 sekundy. W HDTV istnieją dwa standardy: amerykański Full HD oraz europejski HD Ready. Standard Full HD posiada rozdzielczość 540 linii na każdy półobraz (łącznie 1080 linii w obrazie) i 25 obrazach wyświetlanych w czasie 1 sekundy a standard HD Ready 720 linii w każdym obrazie. Brak półobrazów w standardzie HD Ready pozwala na wyświetlanie 50 obrazów w czasie 1 sekundy.
-
Tak - istnieje możliwość zawarcia umowy o dostęp do funkcjonalności Multiroom. Usługa ta pozwala na niezależne oglądanie w obrębie jednego Lokalu różnych programów TV z oferty TVK SM w przekazie cyfrowym na maksymalnie trzech odbiornikach TV jednocześnie w ramach Abonamentu wykupionego przez Abonenta z wyjątkiem pakietów Canal+ Select, Canal+ Prestige, Filmbox HD oraz pakietów à la carte - TV Republika, Eleven Sports HD, Epic Drama HD.
-
Komunikat „Zła karta” pojawia się najczęściej, gdy karta dostępu warunkowego jest źle włożona do czytnika STB. Należy ją wyjąć i włożyć ponownie uważając, aby złote elementy procesora zatopionego w karcie znajdowały się w przypadku dekodera Technisat - z dołu karty, natomiast w przypadku dekodera Ferguson – z góry karty.
-
STB nie znajdzie programów jeżeli doprowadzimy do niego zbyt słaby sygnał.Najczęściej przyczyną braku programów cyfrowych jest podłączenie STB do drugiego wyjścia gniazda antenowego. Wyjście to jest oznaczone symbolem „R” i przeznaczone do podłączenia odbiornika radiowego. Posiada filtr powodujący silne tłumienie pasma telewizyjnego. Należy przełożyć kabel antenowy STB do wyjścia gniazda antenowego oznaczonego symbolem „TV”.
-
Wszystkie nowoczesne telewizory posiadają wbudowany tuner DVB-T (do odbioru cyfrowej telewizji naziemnej). Tylko nieliczne są przystosowane do odbioru cyfrowej telewizji kablowej DVB-C. Ponadto większość z nich posiada dekoder kompresji mpeg-2. Programy HD w telewizji kablowej nadawane są w kompresji mpeg-4. Jeżeli więc posiadamy nowoczesny telewizor z tunerem DVB-C oraz dekoderem kompresji mpeg-4 nie potrzebujemy do odbioru cyfrowej telewizji kablowej dekodera STB. W takim przypadku należy poprosić operatora o dostarczenie modułu CAM umożliwiającego warunkowy dostęp do programów cyfrowych bezpośrednio na telewizorze. Należy jednak pamiętać, że w takim przypadku mogą być niedostępne niektóre usługi dodane.
-
STB (Set Top Box) to zewnętrzny dekoder umożliwiający odbiór programów cyfrowych, dostęp warunkowy oraz usługi dodane świadczone łącznie z emitowanymi programami cyfrowymi takie jak:
LCN – wirtualne kanały programów
EPG – elektroniczny program telewizyjny
VOD – telewizja na żądanie
PVR – możliwość zatrzymywania i cofania audycji na żywo itp. -
Nie. Jeżeli posiadany telewizor jest starszej generacji lub nowy, ale nie posiadający głowicy DVB-C odbiór programów cyfrowych możliwy będzie poprzez podłączenie zewnętrznego dekodera zwanego Set Top Box’em (STB), który zostanie wypożyczony przez operatora po podpisaniu umowy. STB podłączamy do telewizora poprzez złącze EURO lub HDMI.
-
Aby zapewnić sobie możliwość odbioru kablowej telewizji cyfrowej, kupowany telewizor powinien być wyposażony w cyfrową głowicę kablową DVB-C oraz dekoder kompresji mpeg-4. Większość sprzedawanych telewizorów jest wyposażona w głowicę DVB-T. Takie telewizory nie będą odbierały cyfrowej telewizji kablowej.
-
Telewizja kablowa ma prawa do reemisji programów bez prawa ingerowania w treść oraz formę programów. O formacie programów decydują nadawcy. Telewizja kablowa nie ma wpływu na format poszczególnych programów.
-
Nie. Abonament jest płacony tylko raz niezależnie od ilości gniazd w danym lokalu.
-
Tak można to zrobić za pomocą rozgałęźnika sygnału. Na rynku istnieje szereg elementów pozwalających na podział sygnału RTV. Elementy te mają różną, często zupełnie złą jakości. Należy pamiętać, że po podzieleniu sygnału jego poziom obniży się o ponad połowę co w konsekwencji może utrudnić odbiór. Może wówczas powstać konieczność korekcji poziomu sygnału dostarczanego do danego lokalu. Z tych względów zalecamy zlecenie wykonania tego podziału pracownikom TVK SM.
-
Jeżeli telewizor nie odbiera żadnych programów należy przede wszystkim sprawdzić okablowanie antenowe w mieszkaniu, czy któraś z wtyczek nie wypadła z gniazda, nie ma zwarć lub obluzowań. W przypadku posiadania dekodera STB należy sprawdzić poprawność włożenia karty warunkowego dostępu. Następnie należy zweryfikować, czy wszystkie rachunki są opłacone. Zaleganie z płatnością może być przyczyną zawieszenia usługi. W kolejnym kroku należy zgłosić usterkę do BOA osobiście w godzinach pracy ul. Piotra Skargi 1 lub telefonicznie pod numer 56 66 32 040. Zgłoszenia tylko pod ten numer są rejestrowane i brane pod uwagę przy ewentualnej reklamacji.
-
Tak. W sieciach kablowych telewizja analogowa będzie nadawana jeszcze przez jakiś czas. Obecnie w naszej ofercie znajduje się wyłącznie telewizja cyfrowa, telewizję analogową natomiast klient otrzymuje od nas gratis, jako dodatek do oferty cyfrowej. Umożliwia to abonentowi niezależny odbiór programów w kilku telewizorach. Należy jednak pamiętać, że oferta analogowa jest uboższa w stosunku do oferty telewizji cyfrowej i nie wszystkie programy są nadawane w wersji analogowej.
-
Abonament radiowo-telewizyjny jest formą podatku od posiadania odbiornika radiowego lub telewizyjnego. Jest obowiązkowy i niezależny od operatora telewizji kablowej. Należy go opłacać niezależnie od abonamentu TVK SM.
-
Pełna i aktualna oferta programowa TVKSM znajduje się na tej stronie www, na stronach programu planszowego oraz w Biurze Obsługi Abonenta ul. Piotra Skargi 1.
-
-
-
Zegar w STB ustawiany jest sygnałem odbieranym z satelity. Wyświetlanie niewłaściwej godziny jest spowodowane błędnym ustawieniem kraju podczas instalacji STB. Należy wejść do menu i w ustawieniach ustawić kraj „Polska”.
Internet
-
Pierwszą czynnością powinna być obserwacja lampek sygnalizacyjnych na modemie kablowym dostarczonym przez Operatora.
Wskazania modemu są poprawne:
Możemy dokonać restartu modemu poprzez wyłączenie i włączenie wtyczki zasilającej urządzenie. Po poprawnym zalogowaniu się modemu restartujemy urządzenie podpięte do modemu, zazwyczaj jest to komputer. Natomiast gdy do modemu mamy wpięty router to kolejność jest następująca: restart modemu – odczekanie do momentu ponownego zalogowania restart routera – czekamy na ostateczne uruchomienie routera restart komputera
Gdy zrestartowanie urządzeń nie przyniosło oczekiwanego skutku – sprawdzamy czy urządzenie podłączone do modemu pobrało właściwy adres IP. Nasi abonenci wyróżniają się adresacją IP z klasy 89.238.x.x (gdzie x.x to numery poszczególnych abonentów).
Każdy inny adres IP to efekt braku komunikacji urządzenia końcowego z naszą siecią. Należy wówczas sprawdzić, czy używane oprogramowanie nie odcięło nam dostępu do sieci (sprawdzamy konfigurację firewalla i programu antywirusowego).
Dzwoniąc do Biura Obsługi Abonenta otrzymają Państwo informację potwierdzającą stan techniczny modemu, oraz ewentualną pomoc w zdiagnozowaniu problemu istniejącego na Państwa urządzeniu.
Sytuacja gdy modem sygnalizuje właściwą pracę, a Abonent wykorzystując własny router ma brak połączenia z siecią, czy też częściowe ograniczenia sugerujemy dokonanie testu podpinając komputer bezpośrednio do modemu kablowego.
Wyłączamy modem, wypinamy router, podpinamy komputer do modemu. Następnie podłączamy zasilanie do modemu i włączamy komputer. Jeśli połączenie z Internetem zostało przywrócone, dotychczasowe problemy znikły – źródłem problemów może być router, bądź też połączenie z routerem. Dzwoniąc do Operatora możemy uzyskać informację o poprawnym, bądź też wadliwym skomunikowaniu się własnego urządzenia z modemem kablowym i siecią Internetu.
Wskazania modemu są niepoprawne – świeci się jedna, ewentualnie początkowe diody: Na sygnalizację taką nie ma wpływu komputer – więc nie jest wskazane korygowanie ustawień w komputerze. Dokonujemy restartu modemu poprzez wyłączenie i włączenie wtyczki zasilającej urządzenie. Jeżeli sygnalizacja lampek na modemie nadal nie jest poprawna to sygnał, że uszkodzeniu uległ modem kablowy, lub wystąpiła awaria w sieci kablowej. Należy wówczas przywrócić stan sieci kablowej w mieszkaniu do stanu poprawnego – jeżeli w ostatnim czasie dokonywaliśmy jakiś zmian. Taka praca modemu może być też efektem „naciągnięcia” przyłącza do modemu którego efektem jest luźna końcówka na kablu i brak właściwego styku.
W kolejnym etapie dzwonimy do Punktu Obsługi Abonenta informując o powstałym problemie. Dział Techniczny skontaktuje się proponując wizytę serwisową w miejscu zainstalowania modemu, lub zasugeruje Abonentowi serwisowe sprawdzenie modemu i ewentualną wymianę urządzenia. -
Z menu NARZĘDZIA należy przejść na zakładkę Konta, następnie wybrać odpowiednie dla siebie konto i porównać z ustawieniami pokazanymi poniżej:
-
W celu założenia konta pocztowego na serwerze smgr.pl należy skontaktować się z operatorem. Można dokonać tego osobiście, jak również elektronicznie przesyłając wiadomość na konto admin@smgr.pl. Wiadomość taka powinna zawierać dane osobowe głównego użytkownika modemu (imię, nazwisko, adres zainstalowania modemu) i proponowany login (tj. nazwa użytkownika konta pocztowego).
Usługa SMTP port 587 adres serwera: poczta.smgr.pl
Usługa POP3 port 110 adres serwera: poczta.smgr.pl
Usługa IMAP port 143 adres serwera: poczta.smgr.pl -
Aby możliwe było podłączenie komputera do Internetu SM niezbędne są:
- dostęp do sieci telewizji kablowej (bez względu na pakiet)
- karta sieciowa i jakikolwiek, sprawny system operacyjny -
Tak. Należy wówczas wybudować oddzielne przyłącze do mieszkania od skrzynki TAP’owej na klatce schodowej. Budowa takiego oddzielnego przyłącza jest usługą płatną zgodnie z cennikiem.
-
Każdy z użytkowników Internetu SM w chwili aktywacji usługi otrzymuje modem kablowy wraz z niezbędnymi akcesoriami. W skład kompletnego wyposażenia wchodzi: modem kablowy, karton, zasilacz, kabel USB, kabel Ethernet, płyta CD, książka/instrukcja.
W momencie rezygnacji z usługi z powyższego kompletu należy się rozliczyć. Opłaty za brakujące elementy wyposażenia modemu kablowego wskazane są w Cenniku. -
Nie. Modem zawsze pozostaje własnością operatora. Po zakończeniu umowy należy go zdać w komplecie.
-
Nie. Warunkiem podpisania umowy na Internet jest doprowadzenie sieci telewizji kablowej. Na sieci tej może być równocześnie świadczona usługa telewizji kablowej albo nie. Można mieć usługę dostępu do Internetu bez innej usługi telewizji kablowej.
-
Pomiar prędkości pobierania i wysyłania danych można przeprowadzić na stronie internetowej Speedtest od Ookla.
Telefon
-
Umowa z TVK SM o świadczenie usług telefonicznych z przeniesieniem numeru musi być spisana na tego samego abonenta, co z dotychczasowym operatorem.
Klient składa do TVK SM w formie pisemnej „Wniosek o potwierdzenie możliwości zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru” (druk dostępny w Biurze Obsługi Abonenta lub na stronie internetowej www.tvsm.pl).
W przypadku, gdy istnieją możliwości techniczne zawarcia umowy BOA wystawia klientowi „Potwierdzenie możliwości zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru”, zaś w przypadku braku takich możliwości BOA wystawia „Oświadczenie o braku możliwości zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru” z podaniem uzasadnienia. W przypadku, gdy klient złoży dokument „Upoważnienie”, upoważniając jednocześnie Operatora TVK SM do reprezentowania klienta przed dotychczasowym operatorem świadczącym usługi telekomunikacyjne w procesie przeniesienia numeru, proces przeniesienia numeru nie wymaga od klienta konieczności samodzielnego rozwiązywania umowy z dotychczasowym operatorem. Czynności dotyczące przeniesienia numeru od dotychczasowego operatora wykonuje za klienta bezpłatnie TVK SM. Klient zobowiązany jest jedynie przekazać TVK SM w formie pisemnej następujące dokument:
- "Wniosek" o rozwiązanie umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru
- "Oświadczenie", w którym Abonent wybiera jeden z dostępnych trybów przeniesienia numeru.
Wzory druków dostępne są w BOA lub na stronie internetowej www.tvsm.pl.
TVK SM po otrzymaniu odpowiedzi od obecnego operatora, w zakresie terminu rozwiązania umowy i potwierdzenia daty przeniesienia numeru do sieci TVK SM, zawiadamia abonenta o możliwości podpisania umowy. Aktywacja usługi z przeniesieniem numeru następuje zgodnie z datą zawartą w informacji od dotychczasowego operatora (przeniesienie nie jest dokonywane w dzień wolny od pracy). W dniu przeniesienia numeru TVK SM informuje abonenta o rozpoczęciu świadczenia usług oraz przesyła pisemne potwierdzenie przeniesienia numeru.
W przypadku kiedy klient pragnie dokonać przeniesienia numeru samodzielnie, wszystkie dokumenty dostarcza we własnym zakresie do najbliższego BOK dotychczasowego operatora. -
Od 6 lipca 2009 roku klient może przenieść numer telefonu w trybie standardowym tj. z zachowaniem okresu wypowiedzenia przewidzianego umową z dotychczasowym dostawcą usług, lub w trybie przyspieszonym – bez zachowania okresu wypowiedzenia tj. w ciągu 7 dni roboczych od dnia zawarcia umowy z TVK SM lub w terminie późniejszym wskazanym przez abonenta. Wybrany wariant określa się na dokumencie „Oświadczenie”.
W przypadku wybrania przez abonenta wariantu bez zachowania okresu wypowiedzenia, abonent będzie obowiązany do uiszczenia opłaty dotychczasowemu dostawcy usług w wysokości nie przekraczającej opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia, nie wyższej jednak niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy, powiększonej o roszczenie związane z ulgą przyznaną abonentowi obliczoną proporcjonalnie do czasu pozostającego do zakończenia trwania umowy. -
Tak, usługa telefoniczna oraz dostępu do Internetu są niezależne od siebie. Korzystanie z Internetu nie wpływa na jakość wykonywanych połączeń telefonicznych. Jeśli obie usługi są uaktywnione przez TVK SM, można prowadzić rozmowy telefoniczne równocześnie korzystając z Internetu.
-
Jeśli używasz telefonu bezprzewodowego, upewnij się, że baza aparatu nie stoi blisko ewentualnych źródeł zakłócenia np. telewizor, głośnik. Zweryfikuj również, czy problem występuje na innym aparacie telefonicznym.
Jeśli te działania nie przyniosą skutku, skontaktuj się z Biurem Obsługi Abonenta. -
W momencie kiedy następuje brak prądu, nie działa modem kablowy. Co za tym idzie, usługa telefoniczna również nie będzie dostępna.
-
Jeżeli linia telefoniczna nie działa, odłącz modem telefoniczny z sieci energetycznej na około 10 sekund i włącz ponownie. Po minucie od włączenia linia telefoniczna powinna działać poprawnie.
Jeżeli linia telefoniczna nadal nie działa, upewnij się, czy przyczyną nie jest uszkodzony aparat telefoniczny lub niepoprawnie podłączone kable. Przewód telefoniczny ma być podłączony do gniazda numer 1 modemu kablowego.
Jeśli powyższe wskazówki nie przywróciły funkcjonalności linii telefonicznej, skontaktuj się z Biurem Obsługi Abonenta. -
Tak, abonamenty naliczane są zawsze za m-c bieżący natomiast opłaty za rozmowy za miesiąc poprzedni (np. Abonament za grudzień rozmowy za listopad).
-
Aby otrzymać szczegółowy miesięczny wykaz połączeń należy złożyć zamówienie w Biurze Obsługi Abonenta. Zamówienie billingu w formie wydruku kosztuje 5 zł do 3 stron + 0,61 zł brutto za każdą następną stronę.
-
Istnieje możliwość zastrzeżenia numeru telefonicznego, w przypadku aktywacji takiej usługi numer nie będzie widoczny w spisie abonentów oraz zostanie uaktywniona blokada prezentacji numeru.
-
Tak - istnieje możliwość zmiany planu taryfowego. Zmiana taka kosztuje 36,60 zł brutto.
-
W planach telefonicznych Pośrednim oraz Ekonomicznym wszystkie połączenia wewnątrz sieci TVK SM bez względu na czas wykonywania połączenia są bezpłatne, natomiast w Planie Standardowym minuta kosztuje 0,05 zł.
-
Cena połączeń lokalnych, strefowych i międzystrefowych jest uzależniona od posiadanego planu telefonicznego i wynosi 0,12 zł brutto/ min. w Planie Ekonomicznym, 0,15 zł brutto/ min. w Planie Pośrednim oraz 0,29 zł brutto/ min. w Planie Standardowym. Podane ceny są stałe bez względu na porę i dzień wykonywania połączenia. Naliczanie jest sekundowe.
-
Plan Ekonomiczny zawiera pakiet 180 wliczonych w abonament bezpłatnych minut do wykorzystania na połączenia lokalne, strefowe i międzystrefowe do sieci wszystkich operatorów stacjonarnych w Polsce. Natomiast Plan Pośredni zawiera 60, a Plan Standardowy 30 bezpłatnych minut. Po wykorzystaniu pakietu bezpłatnych minut połączenia w danym planie są naliczane zgodnie z cennikiem dla tego planu telefonicznego.
-
Kwota abonamentu uzależniona jest od wybranego przez abonenta planu telefonicznego, jak również od ilości posiadanych przez niego usług z TVK SM. Im więcej usług abonent posiada tym cena za abonament telefoniczny jest niższa. W przypadku, gdy abonent posiada usługę telewizji oraz Internetu abonament dla Planu Standardowego wynosi 10 zł brutto, dla Planu Pośredniego – 20 zł brutto, dla Planu Ekonomicznego – 35 zł brutto.
-
Nie, jeżeli chcesz mieć tylko telefon z TVK SM, to oczywiście jest to możliwe. TVK SM dostarcza usługę telefoniczną niezależnie od pozostałych usług. Jednakże w przypadku posiadania większej ilości usług ceny abonamentu telefonicznego są znacznie atrakcyjniejsze w stosunku do oferty pojedynczej usługi telefonicznej.
-
Decyzja o wyborze numeru telefonu należy do abonenta. Może on otrzymać nowy numer telefonu z puli numeracyjnej TVK SM lub zachować swój numer dotychczasowy.
-
Aby korzystać z usługi telefonicznej TVK SM wystarczy, że posiadasz tradycyjny telefon analogowy z wybieraniem tonowym. Telefon należy podłączyć do gniazda LINE1 lub TEL1 modemu kablowego, za pomocy kabla z wtyczką typu RJ-11.
-
Usługa w żaden sposób nie jest związana z posiadaniem komputera lub Internetu w domu i działa całkowicie niezależnie.